Zakładanie biznesu nie jest prostą sprawą. Wiąże się z wieloma zobowiązaniami, umowami i planami. Emocje, które mogą się wtedy pojawić to niepewność i lęk. Z pewnością również ekscytacja i szczęście. Rozwój biznesu i okres prowadzenia firmy to również nie jest spokojniejszy czas. Pojawiają się nowe komplikacje, czasem nie wszystko idzie po naszej myśli i może pojawić się zagubienie.
Chęć rozwoju siebie i biznesu jest dobra. Aby uniknąć niepotrzebnych stresów i poczuć się stabilniej należy ciągle się rozwijać i uczyć. Książki o biznesie poruszają wiele kwestii. Niektóre są typowymi poradnikami, zawierają konkretne wskazówki, które pomogą rozwinąć biznes. Inne książki o biznesie są bardziej metaforyczne i skłaniają do refleksji na temat pracy i życia.
Opcji jest naprawdę wiele, dlatego z pewnością każdy czytelnik znajdzie na poniższej liście coś dla siebie. Książki biznesowe nie są skierowane jedynie do przedsiębiorców. Cenne lekcje może z nich wynieść każdy, kto zainteresuje się tym tematem. Autorzy często uczą w jaki sposób zarządzać swoim czasem, działać na klientów, przeprowadzać rozmowy.
Polecamy również: Książki o inwestowaniu – 10 najlepszych książek
Książki o biznesie to również ciekawa lektura dla osób, które nie planują zakładać własnej marki, jednak pragną dowiedzieć się w jaki sposób działa marketing, co sprawia, że kupujemy konkretne rzeczy i jakie są techniki sprzedaży. Poznając konkretne mechanizmy mamy większą szansę się przed nimi bronić.
Z tego artykułu dowiesz się:
1. Siła nawyku – Duhigg Charles
Każdy człowiek posiada jakieś nawyki. Może do nich należeć wypicie porannej kawy, zapalenie papierosa po drodze do pracy, godziny wieczorny spacer z psem itp. Nawyki mogą być dobre i wpływać pozytywnie na nasze życie (np. wieczorny spacer z psem, który zapewnia nam ruch i świeże powietrze) lub być niekorzystne i wpływać na życie negatywnie (palenie papierosa).
Wypracowanie u siebie pozytywnych, rozwijających nawyków jest bardzo ważne. Nie tylko stajemy się wtedy bardziej produktywni i osiągamy lepsze wyniki, ale również czujemy się szczęśliwsi.
Autor tej książki o rozwoju porusza w lekturze wiele, różnych kwestii. Temat czasem dotyczy zdrowia, neurochirurgii, sportu, marketingu, społeczeństwa itp. Zakres tematyki jest bardzo szeroki, jednak książka nie staje się przez to chaotyczna. Autor umiejętnie przechodzi z tematu do tematu, podawane przykłady są przemyślane, a całość tworzy spójną książkę.
2. Metoda GRIP. Jak pracować mądrze (i uchwycić to, co najważniejsze) – Pastoor Rick
Rick Pastoor to holenderski przedsiębiorca, który postanowić podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. „Metoda GRIP” to jego najpopularniejsza książka, która cieszy się dużym uznaniem i wysoką liczbą sprzedanych egzemplarzy. Metody pracy i zarządzania czasem, które prezentuje w książce, przetestował najpierw na sobie i dzięki nim udało mu się tak wiele osiągnąć.
Książka skierowana jest zarówno do prezesów dużych firm, jak i małych przedsiębiorców lub freelancerów. Nie zawiera nowatorskich technik ani zaskakujących teorii, jednak w zgrabny sposób omawia wiele istotnych kwestii z punktu widzenia biznesmana. Porządkuje wiedze i przekazuje najważniejsze wskazówki.
Książka zawiera najważniejsze wskazówki i propozycje działań, które sprawią, że praca będzie bardziej produktywna i przyniesie lepsze efekty. Każdy rozdział omawia nowe rozwiązania, a czytelnik sam decyduje, które najbardziej do niego przemawiają i zachęcają do wypróbowania na sobie.
3. Sztuka wojny – Tzu Sun, Sawyer Ralph D., Pin Sun
„Sztuka wojny” to tytuł, który wielokrotnie przewijał się w różnych serialach, filmach lub książkach. Ta publikacja zdobyła popularność na całym świecie. Jest niezwykle cenioną pozycją przez strategów, choć w pierwszej chwili nie wydaje się pasować do kategorii – książki biznesowe.
Książka porusza tematykę sztuki bitewnej i prowadzenia wojny. Jednak omówione kwestie czytelnik może odnieść do wielu innych sfer życia. Obecnie, plany i strategie dotyczą nie tylko wojny, ale również życia miłosnego i zawodowego. Ludzie obmyślają strategie działania w praktycznie każdej dziedzinie życia.
Pozycja interesująca od wieloma względami. Opowieść filozofa chińskiego może być dla niektórych inspirująca i motywująca. Z pewnością jest to warta uwagi pozycja, która dużo wniesie w kwestie planowania, strategii i rozwoju własnego biznesu.
4. Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki – Miller Donald
Autor książki o biznesie uczy czytelnika, w jaki sposób mówić o swojej marce. Nie wystarczy jedynie sucho przedstawić fakty, lecz zaprezentować firmę, aby osoby słuchające były nią naprawdę zainteresowane. Natrafiając na opisy różnych sklepów i marek często można odnieść wrażenie, że nawet właściciel nie jest nią zainteresowany. Opisy są nudne, sztampowe i zdecydowanie nieprzyciągające.
Donald Miller uczy, jak stworzyć silną markę osobistą. Jego książka to narzędzie, które pomoże czytelnikowi rozwijać swój biznes. Autor krok po kroku wyjaśnia jak należy postępować, inspiruje swoimi przykładami i motywuje do działania.
Książka jest przyjemna w odbiorze. Czyta się ją szybko, a wiedza sama wchodzi do głowy. Liczne wskazówki i pomysły autora zaszczepiają w czytelniku chęć zmiany i zwiększają jego motywację. To mocna pozycja, która w zaskakujący sposób może wpłynąć na rozwój biznesu.
5. Trzy filary biznesu w Internecie – Jellinek Ryszard
Obecnie Internet jest absolutnym must-have, który trzeba brać pod uwagę zakładając biznes. Jeśli nie ma czegoś w sieci to dla wielu osób nie istnieje. Zakładając biznes należy od razu brać to pod uwagę i zaplanować swoje kolejne kroki, tak aby nie pominąć Internetu. Prowadzenie biznesu w Internecie nie należy do najprostszych, jednak jest czymś czego można się nauczyć.
„Trzy filary biznesu w Internecie” to doskonała baza wiedzy. Przybliża takie pojęcia jak np. kanały docierania do klientów. Autor omawia trzy najważniejsze filary biznesu w Internecie, do których należą Wizerunek, Klienci, oraz Świadomość.
Autor doskonale zna się na temacie marketingu internetowego. Z łatwością i humorem przekazuje swoją wiedzę i pozwala czytelnikowi poznać tajemnice filarów biznesu w Internecie. Lektura jest spójna, pełna przydatnych informacji, a przy tym niezwykle ciekawa.
6. Psychologia biznesu – Rożnowski Bohdan, Fortuna Paweł
„Psychologia biznesu” to, jak sama nazwa wskazuje, książka poruszająca temat zarówno biznesu, jak i psychologii. Jest zbiorem specjalistycznych tekstów, które pozwolą dogłębnie zapoznać się z tematem biznesu, zrozumiem zachowania konsumentów i przybliżają różne techniki sprzedaży Będzie również przydatną lekturą, jeśli szukamy książki o inwestowaniu.
Lektura podzielona została na osiem części. Każda poszczególna część zawiera nowe informacje dotyczące biznesu. Autorami poszczególnych rozdziałów są polscy badacze, którzy oprócz wyjaśniania teorii i przybliżania wielu pojęć posługują się również praktycznymi poradami i dostarczają wielu cennych dla biznesmenów wskazówek.
Publikacja zawiera wiele cennych informacji. Dogłębnie omawia tematy związane z psychologią w biznesie i pomaga zrozumieć różne wynikające z tego kwestie. Jest dobrą pozycją zarówno dla studentów psychologii, jak i osób planujących założyć własny biznes.
7. Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści – Norris Dana
W jaki sposób opowiadać historię, by ludzie rzeczywiście chcieli jej słuchać? Nie zerkali nerwowo na zegarek, ale wpatrywali się szeroko otwartymi oczami, w których widać oczekiwanie na dalszy rozwój? Umiejętność opowiadania to nie tylko trzymające w napięciu opowiastki. To również przemówienia, które mają zmotywować pracowników, rozmowy na osobności i dyskusje ze współpracownikami.
„Storytelling” to książka, która pomaga wyjść ze swojej strefy komfortu i nauczyć się niezbędnej w biznesie sztuki, jaką jest dobra komunikacja. Autor rozbudza w czytelniku kreatywność, inspiruje go i motywuje do działania, którym w tym przypadku są wystąpienia publiczne.
Zostanie porywającym mówcą, znacznie ułatwia nie tylko prowadzenie biznesu, ale również życie codzienne. Umiejętność storytellingu przydaje się w wielu sytuacjach, podczas wygłaszania mowy weselnej, opowiadania historii nowo poznanej osobie lub bajki, dziecku na dobranoc. Autor uczy w ciekawy i prosty sposób, książka nie jest trudna, a sama umiejętność, której uczy – bardzo przydatna.
8. Kto zabrał mój ser? – Spencer Johnson
„Kot zabrał mój ser” to książka, która przez wiele tygodni była absolutnym hitem i zajmowała pierwsze listy bestsellerów. Przez wiele osób została uznana za biblię ekonomii i absolutnie genialną lekturę. Sprzedało się ponad 5 milionów sztuk.
Książka jest niezwykle prosta i między innymi na tym polega jej geniusz. Nie zawiera skomplikowanych fraz ani przydługich opisów, które trudno się czyta. Autor przedstawia w niej historie o myszach, które poszukują sera w labiryncie. Myszy należy interpretować jako ludzi, a ser – wszystkim co uznane jest za szczęście. Labirynt natomiast jest miejsce, w którym tego szczęścia się szuka.
Szukając idealnej książki o biznesie nie można pominąć tej pozycji. Ukazuje ona jak istotne są zmiany, oswaja czytelnika z ich podejmowaniem i motywuje do działania. Autor udziela ważnej lekcji – najgorszą decyzją, jest nie podjęcie żadnej. Książka napisana jest z humorem, przyjemnie się ją czyta i zastosowuje do rad autora, który wydaje się być niebywale sympatyczny.
9. Najpierw rzeczy najważniejsze – Stephen R. Covey, Roger A. Merrill, Rebecca R. Merrill
Zarządzanie własnym czasem i przestrzenią jest podstawową umiejętnością, bez której nie powinno się zakładać biznesu. W natłoku obowiązków i zadań nie jest trudno pogubić się, zapomnieć o czymś, czuć się przytłumionym i zrezygnowanym. Zarządzanie własnym czasem, ustalanie priorytetów i bycie produktywnym wcale nie jest tak proste, jak może się wydawać.
Autorzy książki pokazują, w jaki sposób zarządzać czasem, które sprawy wymagają szybszego załatwienia, a które można sobie odpuścić. Uczą wielu ważnych kwestii, które okazują się być niezwykle przydatne podczas codziennego funkcjonowania. Autorzy pomagają ustalić, które rzeczy są naprawdę ważne i jakie mamy priorytety.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób, które nie czują się w pełni produktywne, czasem przygniatają je obowiązki i mają poczucie zmarnowanego czasu. Ważne książki o biznesie to również takie, które dotyczą samorozwoju i pomagają stać się bardziej produktywnym i osiągać lepsze wyniki w pracy i życiu prywatnym.
10. Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży – Gitomer Jeffrey
Już sam tytuł brzmi niezwykle obiecująco. Czytelnik spodziewa się, że znajdzie w tej książce wszystko czego szuka i pewnym sensie dokładnie tak jest. Autor książki o biznesie opisuje swoje wieloletnie doświadczenie, które nabył pracując jako handlowiec. Dzięki temu od pierwszych stron wydaje się autentyczny i rzetelny.
Wskazówki i zalecenie prezentują w punktach, dzięki czemu książkę szybko się czyta i wygodnie odnajduje konkretne wersy i informacje. Taka forma opisu jest bardzo przejrzysta i wygodna. Skierowana jest do każdej osoby, która szuka nowych sposobów na dotarcie do klienta, uczy się na błędach i jest zmotywowana do pracy i podnoszenia swoich umiejętności.
Gitomer prowadzi czytelnika krok po kroku po różnych zagadnieniach związanych z marketingiem i sprzedażą. Udziela trafnych wskazówek, które popiera swoim doświadczeniem. Podróż z autorem przez kolejne strony jest interesująca, zabawna i inspirująca, a udzielane przez niego rady są przejrzyste i konkretne.
Budowanie własnej marki nie jest prostą i intuicyjną sprawą. Na szczęście książki o biznesie to szeroka kategoria, która gromadzi bardzo przydatne pozycje. Nie wszystkie są trudnymi, naukowymi lekturami. Na powyższej liście znajdują się również zabawne, lekkie i wciągające książki o biznesie.
Choć mara może wydawać się stabilna, to nie warto zatrzymywać się w rozwoju i osiadać na laurach. Korzystanie z książek i wypróbowanie wskazówek, które proponują autorzy może być świetną zabawą i podnieść jakość marki.
Książki biznesowe to nie tylko publikacje, które mają za zadanie rozwinąć markę. Wpływają one również na codzienne życie. Uczą zdrowych nawyków, podejmowania ważnych decyzji, odwagi podczas dokonywania wyboru i wprowadzania życiowych zmian.
Polecamy również: Książki o psychologii – 15 najciekawszych książek
Świat marketingu jest niezwykle interesujący i wciągający. Poznawanie jego tajemnic tworzy z czytelnika świadomego konsumenta, bardziej odpornego na różnego rodzaju sztuczki marketingowe. Z pewnością każdemu zdarzyło się kupić coś, do czego nie był przekonany, ale skusiła go promocja. Książki biznesowe uczą, w jaki sposób działają takie zabieg i jak się przed nimi bronić.